Fusiedienst – Mw. Dr. H.A.H. Maat

Collecten: 1e Pinksterzending / 2e Kerkrentmeesters / Uitg. Extra krm
Knd: alle groepen o.l.v. Frederike en Gerda
Kerkauto: A. / M.R. Holtrop / Jan van Beusekom
Koffie drinken na de dienst.

Op Pinksterzondag 15 mei zal, zo de Here wil, de fusie van de Hervormde Gemeente Aduard, Den Ham en Fransum en de Gereformeerde Kerk van Aduard worden bekrachtigd.

De kerkdienst zal worden gehouden in de Abdijkerk en begint ‘s morgens om 9.30 uur. Het thema van dienst is ‘Verbonden door de ene Geest’. De voorganger is mw. dr. H.A.H. Maat, organist is Hans Beek en de cantorij zal medewerking verlenen. Tijdens de dienst zal in aanwezigheid van notaris Volders uit Grootegast de ondertekening van het besluit tot vorming van één Protestantse Gemeente plaatsvinden.

We hopen dat het mooi weer gaat worden, want na de dienst zullen nieuwe naambordjes op beide kerken worden onthuld. Daarna is er nog een gezellig samenzijn in de Abdijkerk en hebben sprekers de gelegenheid om het woord te voeren. We willen iedereen van harte uitnodigen om samen deze feestelijke eredienst te vieren.

Bij de voorbereidingsgroep is daarnaast het idee opgekomen om u als gemeente ook te betrekken bij de fusiedienst. Wij hebben het volgende in gedachten. Na de dienst zal er koffiedrinken zijn in de Abdijkerk. Bij zo’n feestelijke dienst hoort wat lekkers bij de koffie. Wij willen u als gemeenteleden vragen om een taart of een cake te bakken en deze mee te nemen op 1e Pinksterdag naar de kerk zodat er voor iedereen een stukje taart of een plakje cake is bij de koffie.

Om er zeker van te zijn dat er genoeg taart en/of cake is, zullen er in de portalen van de Rehobothkerk en op de tafel in de Abdijkerk lijsten komen te liggen, waarop u kunt aangeven of u een taart of een cake wil maken. Uiteraard mag u het ook per e-mail doorgeven aan Margreeth ter Veen (scriba@pkn-aduard.nl). U kunt zich aanmelden tot en met zondag 8 mei a.s.

Wij hopen dat er veel gemeenteleden aan het bakken zullen slaan en dat we inderdaad genoeg taart en/of cake hebben voor iedereen.

De voorbereidingsgroep